Wednesday, March 21, 2012

'sPm' kUar haRi ni...tAkutnYe...


Assalamualaikum w.b.t...doaku buat sahabat-sahabat agar sentiasa berada di bawah payung kasih dan sayang Allah..Tidak ku dapati kasih sayang yang lebih bermakna melainkan kasih dan sayang yang dibaluti dengan manisnya kasih sayang Allah.

>>>>>>>>>>>>>

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......................................

Hari ni Result SPM keluar.....................

Takutnya...........:minimo_23:

Result siapa pula yang keluar ni. Rasa-rasanya empunya diri ni dah melepasi dah penahan menanti keputusan SPM. Tentunya bukan result saya yang keluar hari ini. Tetapi result puteri ke 3 dalam keluarga kami.

Berdebar menanti result adik kesayangan. Namun, pastinya..adik saya lebih kencang debarannya. Pelbagai persoalan sedang bermain difikirannya tika ini.

Macam mana saya boleh tahu?

Of course lah....coz saya juga ada pengalaman yang sama.

Teringat memori lama menanti result SPM. MasyaAllah....Allah sahaja yang tahu betapa kencangnya debaran yang sedang rancak berdentum di dada...

Namun, mak dan ayah tampak tenang. Disembunyikan keresahan yang bersarang di dada mereka. Tiap kali keresahan yang bermain di fikiran ini mula menyerabutkan fikiran, pasti akan mula terasa tenang tatkala mata melempar ke wajah mak dan ayah. MasyaAllah...bijak sungguh mereka menyembunyikan keresahan. Terlalu tenang wajah mereka.

Kini...adik kesayangan pula sedang menghadapi situasi yang sama seperti kakak-kakaknya. Walaupun saya berada terlalu jauh dengan mereka di sana, namun debaran turut terasa kencang di sini. Terfikir juga...apa sebenarnya yang didebarkan? Apa sebenarnya yang diresahkan?

Sebagai manusia, kita tidak akan terlepas dari persaan takut. Takut itu adalah fitrah bagi manusia. Hanya Allah sahaja yang layak tidak mempunyai persaan takut. Manusia....selagi nyawa masih dipinjamkan, selagi itulah tidak boleh lari dari rasa TAKUT.

Dalam ingin meringankan rasa takut buat adik tercinta. Seuntai pesanan kasih dilayangkan buat adik yang sedang dalam ketakutan memikirkan pelbagai perkara.

Salam kasih buat adik ku ………………..kami semua tahu kamu menanti dengan penuh debaran, kerana kami jua merasakan yang sama. Tetapi jangan keresahan itu membuatmu patah dan beralih niat. Ingat! Result yang akan kamu dapat nanti hanyalah sebahagian daripada masa depan kamu. Tetapi result ini bukanlah semata yang mampu menentukan masa depan kamu. Apa pun result yang kamu dapat nanti, yakinlah…itu yang terbaik disisi Allah dan terbaik buatmu. Masa depan bukan kita yang aturkan tetapi Allah yang aturkan. Kita hanya mampu merancang masa depan. Serahkan semuanya kepada Allah. Result kamu untuk kali ini bukanlah pengakhiran kepada masa hadapan kamu. Andai ditakdirkan Allah, kamu Berjaya…ingat kamu masih belum Berjaya sepenuhnya kerana di hadapan sana masih ada lagi cabaran yang lebih mencabar. Andai ditakdirkan kamu gagal mencapai impian kamu, ingat!! Di hadapan sana, masih banyak lagi peluang yang Allah sudah pun sediakan buat kamu. Yakinlah….ALLAH SUDAH ATURKAN PERJALANAN HIDUP KAMU DENGAN BAIK….itu janjiNya. Good Luck…~Dari kakakmu yang tidak pernah berhenti mendoakan kamu dulu,kini dan selamanya~


Beginilah rasanya seorang kakak...resah adik juga dirasai kakak. Susah adik, juga dirasai kakak....Kerana apa? Kerana aku adalah kakakmu...

Berfikir sendirian....mungkin perasaan ini juga yang sering dirasai oleh kakakku....

Hakikatnya...inilah keluarga...susah senang dirasai bersama..kerana kehidupan bekeluarga itu lebih beerti jika sama-sama bisa memahami satu dengan yang lain. Mak dan ayah lah yang mengajarkan kami erti ini..

:minimo_30:Terima kasih mak ayah.

" GoOd LucK u sume student yang bakal mengambil result SPM hari ni...Kami mendoakan kejayaan kalian "...^_^


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...