Sunday, December 5, 2010

~Sentuhan Qolbu~


Di pagi yg cerah ni,,,sesekali terdengar pula unggas bernyayi,,,seakan-akan memahami akan perasaan ku pada hari ini.Bertambah syahdu apabila aku mendengar lagu Maher Zain "Open Your Eyes"...hemm,,,sememangnya itulah lagu kegemaranku,,sangat menyentuh hatiku.Entah kenapa pagi ini aku berasa ada sesuatu perasaan yang tiba.Terasa diri ini terlalu lambat melangkah.Sedang insan-insan lain sudah mula berlumba mengejar matlamat hidup yang sebenar.Tetapi diri ini terasa baru hendak melangkah.Biarpun telah lama aku berada di jalan ini.Terasa baru bermula.Apa yang aku harapkan,moga Allah menerima langkah ku ini,menerima usaha ku ini yang mungkin baru kini aku mahu mulakan yang mungkin terlalu lambat aku mulakan.Teringat aku akan zaman persekolahan aku dahulu di sekolah lama.Aku telah diberi peluang oleh Allah,tetapi aku sia-siakan peluang itu.Sememangnya aku ingin memulakan dan ingin melangkah,tetapi aku seperti tiada panduan,aku tidak nampak jalan yang jelas untuk menuju ke jalan itu.Subhanallah,Tuhan yang Maha mengetahui akan isi hati hamban-hambanya.Kini aku diberi peluang lagi oleh Allah.Dan kali ini aku tidak akan sia-siakannya.Never.Akan ku teruskan perjuangan ku biar apa jua halangan.Akan ku cuba tempuhi dengan bijaksana.Aku akan terus menyeru.Terus menyeru.Dan aku jua perlukan insan yang terus menyeruku.Beberapa insan yang menjadi insan yang penting buatku kala ini.Aku benar akan berusaha membuatmu jatuh cinta kepada jalan ini.Jalan ini adalah jalan ku dan jua jalan kamu dan juga jalan kami.Inilah jalan kita yang tidak akan kita berpatah balik.Terus di jalan ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...