Saturday, December 4, 2010

Dia "Murabbiyah" ku...

Dia yang aku kenal sejak dahulu,

Tidak pernah lelah dan jemu,

Tidak pernah mengeluh apatah lagi mengalah untukku,

Dia yang aku kenal sejak dahulu,

Tidak pernah merasa aku sebagai beban dibahu,

Tidak pernah berhenti menyeruku,

Dia yang aku kenal sejak dahulu,

Sentiasa memberiku pengisian untuk qolbu,

Sentiasa mengingatkan aku tika aku terlena di ulik mimpi indah diatas baldu,

Dia telah membuatkan diriku jatuh cinta dengan kecantikan perilaku,

Perilakunya telah mentautkan hatiku menuju jalan yang sebenar itu,

Dia telah kembalikan aku ke jalan yang ku cari sejak dahulu,

Dialah insan yang berjaya membawa aku kembali ke jalan itu,

Pertemuanku dengannya akan ku semat di dalam hatiku,

Akan ku pahat sepahatnya segala nasihat dan ilmumu,

Dialah murabbiyahku,

Dialah yang kembalikan aku kepada jalan ini,

Jalan yang tidak akan aku tinggalkan sama sekali,

Sekali aku sudah bermula,

aku tidak akan berhenti untuk selamanya,

Ya Rabb,Thabit qolbi fi haza sabili,

Sabilina,Sabilillah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...