Saturday, April 27, 2013

Anugerah Allah

Assalamualaikum w.b.t....

Alhamdulillah masih dapat merasai nikmat Iman, nikmat Islam, nikmat ujian...Moga Allah lapangkan dada ini yang sedang menghadapi ujian Allah...apa pun, Allah tidak akan datangkan ujian pada hambanya menurut kemapuan hambaNya. Kita sebagai hamba , fikir sahaja yang baik-baik dengan ujian yang Allah datangkan, InshaAllah, ia akan berlalu dengan baik. Allah menurut sangkaan hambanya. Jika sangkaan kita pada ujian Allah itu baik, pasti Allah akan jadikan kita terasa mudah dan berlapang dada melaluinya...so, chills...biasalah kan ujian dunia tetap akan ada. Siapa kita tak boleh langsung dijentik iman kita dengan ujian Allah. Bak kata mat lutfi, senyumlah seindah pelangi...so, lets smile together (n_n )y

By the way, sebenarnya entri kali ni saya nak ceritakan tentang nikmatnya bersyukur dengan yang sedikit. 

" Saya bersyukur.."

" Alhamdulillah..."

" Thanks Allah.."

" Sukanya kat Allah, time kasih Allah.."

" Saya nak wat sujud syukur laa..."

" Hari ni saya bahagia, saya nak bagi hadiah la kat kawan-kawan"

Dan macam-macam lagi rasa syukur diterjemahkan. Melalui lisan, melalui perbuatan, berkongsi bahagia dengan kawan-kawan, buat orang lain rasa bahagia.

Apa pun bentuk rasa syukur yang kita nak terjemahkan bukan itu yang utama, yang utamanya, kita merasai syukur itu walau sedikit dan sekecil-kecil  nikmat yang kita dapat. 

Tidak mengapa kita bersyukur dengan yang sedikit, akan datang Allah akan jadikan yang sedikit itu menjadi banyak. 

Allah kan dah janji, bersyukur dengan yang sedikit akan Allah tambah lagi...

Alhamdulillah..sebelum melangkah keluar dari taman pengajian saya ni dapat juga mencoret kenangan manis bersama-sama sahabat-sahabat seperjuangan...(n_n )y...

geng TLC 2

geng MJ...dulu kita berjaya di medan STAM, kini di medan Degree..

Sahabat-sahabat seperjuangan di USIM...n_n


geng TLC 5

Sahabat yang menjadi inspirasi saya...luv u ukhti...(n_n )



Last but not least....I just wanna to say,, there is always...always...always....something to be thankful for....:)


Kita x kan selamanye berjaya, dan x kan selamanya gagal...So, kte gagal ke, berjaya ke..kte wajib BERSYUKUR..^^







2 comments:

Iffat Altamis said...

Mabrukkk...Mabrukk.... diucapkan keatas kejayaan yang kamu perolehi itu. Bergembiralah dengan banyak memuji dan mengucapkan kesyukuran kepada Allah SWT.


Jangan sering kita lupa untuk pesan pada hati, sekiranya kamu peroleh kejayaan, janganlah kamu berpuashati pada diri kerana kejayaan itu pinjaman Allah swt dan bila-bila masa sahaja boleh ditarik balik. Pesan juga pada hati, sekiranya kamu menghadapi kegagalan, usah bersedih hati kerana kegagalan ini merupakan satu bentuk ujian Allah swt untuk menguji sejauh mana kamu tabah menghadapinya.." Insyaallahh ... :-)

IshtiyaQ_Solehah said...

Syukran jazilan....terima kasih doa2..n ingtan u dri ni...Allahu mustaan, moga Allah prmudahkan diri ini mghdpi ujian2 Allah..n mudah2hn kejyaan juge mnnt kamu di sana...IAllah, jnji Allah tu pasti, y pntg kte berusaha dlu...Allah itu akan menilai usaha hambanya dhulu...(n_n )good luck u exam akn dtg..Allahu mustaan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...