Thursday, May 19, 2011

Harapanku Impian Ibu

Lama sudah tidak ku menjenguk blog ini. Rindu semakin menebal. Ditahan-tahan. Hari ini tidak mampu ku tahan lagi. Seperti biasa mencari ketenangan hati dengan menulis idea-idea yang berlegar-legar di benak fikiran. Sungguh menenangkan. Subhanallah, bagaimana Dia menciptakan rasa dan perasaan yang sungguh indah ini. Pasti penciptanya jauh lebih hebat. Syukran Ya Rabb.

Sejak akhir-akhir ini sentiasa memikirkan akan harapan yang semakin menebal ini. Harapanku impian Ibu. Terasa diri ini terlalu ingin mencapai impian ibu. Moga diberi kekuatan dan dibukakan jalan bagiku. Mungkin terasa berat untuk melangkah membina harapan ini, namun untuk ibuku pasti kan ku kuatkan langkah-langkah ku menuju impian ibu.

Impian ibu terlalu suci bagiku. Alhamdulillah, Tuhan telah bukakan jalan-jalan menuju ke impian itu. Pastinya akan ku berusaha untuk terus menuju ke final impian. Agar apa yang dicita-citakan ibu akan tercapai.

Biarpun impian ibu ini berat, ku kan tetapkan langkah terus menuju impian seterusnya menjadi harapanku. Sekadar meluahkan impian ibu yang menjadi harapanku. Moga dipermudahakan.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...